A l'aula vam veure uns quants anuncis, la majoria d'ells bastant antics, ja que constantment estem envoltats de publicitat, ja sigui a la televisió o al carrer. Una de les preguntes que em va suscitar aquesta classe sobre la comunicació audiovisual basada en els anuncis em va fer plantejar si veritablement els anuncis ens controlen, ja que molts o quasi tots els que vam veure afecten els sentiments personals.
Primerament vam veure un anunci de Galerias, on es veia una aula amb nens avorrits i adormits que estan a la classe i en el moment en què sona el timbre on finalitzen les classes, els nens es revolucionen i surten com boixos de la classe, tirant-se per terra, mullant-se, saltant per les escales, etc.
L'anunci és de la roba que duen els nens en les que representa que és d'allò més resistent i la qualitat de roba que porten els nens, a la vegada l'anunci mostra una visió de l'escola avorrida.
EL següent anunci que vam veure era sobre colònia, en aquest cas per a nenes, de Barbie, on una nena era perseguida per un nen per a portar aquella colònia.
Adjunto l'anunci esmentat sobre la colònia:
Un dels altres anuncis que vam veure, va ser un en què un home no tenia res però, en comptes tenia un polo (cotxe), deixant a les persones i als valors amb menys importància que al material.
Tots o la majoria dels anuncis juguen amb els valors i sentiments emocionals de les persones, per a alguna manera que ens adonem de la importància que té el que ens estan venent i fer-nos veure una altra realitat o punt de vista.
Per últim anunci d'animal de peluix que es va fent gran cada cop que rep amor, per la qual cosa quan la família marxa de vacances, ell no cap al cotxe i marxen, l'animal pensant-se que l'han abandonat, han anat a comprar un cotxe nou i més gran on "caben" tots.
No hay comentarios:
Publicar un comentario